Ruční ovládání automobilu
Ruční ovládání automobilu
Ruční ovládání automobilu se vyrábí a montuje do všech typů automobilů. Je řešeno jako přídavné zařízení ke stávajícím ovládacím prvkům vozidla. Předpokladem pro ovládání tohoto ručního řízení jsou zdravé ruce a zdravé trupové svalstvo uživatele. Původní konstrukce prvků vozidla zůstává zachována. To znamená, že vozidlo i po úpravě lze ovládat klasickým způsobem. Upravuje se dle potřeby (přání) zákazníků - spojka, brzda+plyn.
Brzda a plyn:
Plyn /páčka/ - pedál plynu je stlačován pohybem páčky ve směru točení volantem vlevo. Po uvolnění se páčka vrací zpět do výchozí polohy.
Brzda
je ovládána tlakem na ruční páku umístěnou vpravo pod volantem. Pohyb je přenášen vzpěrou s kulovými klouby přímo na pedál brzdy. Páku lze v každé poloze zajistit páčkou
(při rozjezdu do kopce, krátkém zastavení).
Spojka:
Elektrická spojka
- je plně automatické zařízení, nahrazující vyšlapávání spojky nohou. Zařízení spojky se skládá z elektromotoru, elektronické krabičky a příslušenství. Řídící krabička se zabuduje tak, aby ladila s interiérem vozidla. Činnost elektroniky je signalizována zelenou LED diodou, která se rozsvítí po zapnutí klíčku ve spínací skříňce. Pohyb pedálu je řízen mikroprocesorem, který určuje polohu pedálu spojky v závislosti na poloze plynového pedálu. Dále procesor sleduje rychlost vozidla a při rychlosti nižší než je stanovena (19 km/h, lze nastavit dle přání zákazníka) spojku vypíná. Řazení rychlosti se děje pomocí zabudovaného spínače v rychlostní páce. Po dobu řazení, spínač se sepne palcem ruky, se spojka vypne, po zařazení 1. převodového stupně se mírně přidá plyn a dochází k rozjezdu vozidla. Po přeřazení rychlosti se spínač uvolní a pedál spojky se vrátí zpět. Při pomalém brždění dojede k vyšlápnutí spojky při rychlosti přibližně 22 km/h. Při prudkém brždění dojde k vyšlápnutí při dosažení brzdného zpomalení přibližně 8 m/s2.
Krabička elektroniky se po zaparkování vozidla nemusí vypínat. Po zapnutí zapalování a kontrole neutrálu se vozidlo opět nastartuje.
elelktrická krabička elektrické spojky
je ovládána tlakem na ruční páku umístěnou vpravo pod volantem. Pohyb je přenášen vzpěrou s kulovými klouby přímo na pedál brzdy. Páku lze v každé poloze zajistit páčkou
Plyn /páčka/ - pedál plynu je stlačován pohybem páčky ve směru točení volantem vlevo. Po uvolnění se páčka vrací zpět do výchozí polohy.
Fotografie jsou pouze ilustrační. Vše je individuální výroba.
Pro individuální informace nás neváhejte kontaktovat nebo nám napište.